2014. szeptember 19., péntek

Webfejlesztés #06 - Vissza a nyeregbe

Kicsit visszatértem a fejlesztéshez, igaz nem két héttel, hanem három-négy és nem sok mindennel sikerült haladni, de azzal legalább nagyon. Erre a hétre a beújított linkrendszer következik.

Aki megnézi a mostani lapját akármelyik linkes lapunknak, az egy elég egyszerű designnal találkozhat. Konkrétan a Fusion alapját tartalmazza, semmi lényegi változtatással, csak azzal, hogy a linkek leírásának részét képezi a hozzájuk csatolt 88x31-es képecske. Ezzel szakítottam most egy nagyobbat és megdobtam a kategóriázását a meglévőre az új rendszerben.
Nyissátok meg a képet új fülön!
 Alapvetően pár dolog változott a kategóriából. Többek közt kikerült a menüből a különféle kategóriázás, amit a fenti képen nem láthattok, mivel olyanra váltottunk, amely nem teszi majd ésszerűvé a menüben tartást. Ez pedig az úgynevezett "szülő-gyermek metódus", vagyis egy üres fölérendelt kategória foglalja magába a tényleges elemeket tartalmazó, alárendelt kategóriákat. Így vélhetően egyszerre fog bővülni és pontosabbá válni a rendszer. Terveim szerint a két fansub kategóriát megszüntetem és egy lesz belőle, hazai és külföldi alkategóriákkal. Az Egyéb fogja tartalmazni a nagyon egyéb kategóriás linkeket, amelyeket majd az újonnan nyílók (webshopok, blogok, adatbázisok, anime klubok, különféle megosztó oldalak, híroldalak stb.) nem fogadnak magukba. Feltehetően a partneroldal kategória is meg fog szűnni és ezen a lapon mindenki a saját kategóriájában marad, és onnan fogja behívni a rendszer a külső (baloldali sávban lévő) oldalba. Ennek az admini része még nincs meg, mivel most jutott az eszembe, ahogy írtam... Lesznek kategóriaképek is, egyelőre egy placeholder (helyfogó) áll ott.
Nyissátok meg a képet új fülön!
Maguk a linkek megjelenése nem változott sokat: nem tartottam szükségesnek megjeleníteni, hogy melyiket mennyien nyitottátok meg az idők folyamán, illetve mikor lett hozzáadva. Helyette külön tettem egy képet egy másik oszlopba az adatbázisban és a tényleges leírást elrejtettem egy feltétellel: ha üres, akkor nyilván ne jelenjen meg, ellenkező esetben mutassa az oldal leírását.

Egyébként ami biztos, hogy a linkek egy erős revízióra fognak szorulni. Melyik él, melyik nem és így kerülnek a "Titkos bagázs" kategóriába, ami sokszor üres linket tartalmaz egyéni fordítókhoz, illetve megszűnt csapatokat/oldalakat. Magyarul mindent, amit csak az adminok látnak, de gyakorlatilag semmi haszna, mégis muszáj (más különben nem jelenik meg a jelenlegi rendszerben a projektlapon a "közös" sor...).
Nyissátok meg a képet új fülön!
Ez pedig az adminisztrációs lap perpillanat, ami egy kis kiigazítást kapott (400px széles középre zárt lapok voltak az oldalban alapból). Ez csak az elemeket hozzáadó rész, a kategóriás még nincs meg - emlékeim szerint, legalábbis nem jutottam addig.

Igazából készült több rendszer is azóta (egy nagyon alap statisztikai oldal a tartalomról, a cikkrendszer [Enciklopédia] és az egyéni oldalak is megújultak többek közt), de azokról nem készítettem egyelőre képet. Viszont szereztem egy bunkofont (okostelefont, ha valaki nem érti...) így tudom majd a mobilbarátságot is tesztelni. De előbb ki kell szednem localhost alól, ha szeretném látni miféle Frankenstein szörnye született WebMengele keze alatt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése